Jak radzić sobie z zadaniami które przychodzą do nas w ciągu dnia i które nie były przez nas wcześniej zaplanowane, a odciągają nas od priorytetów?

Transkrypcja:

Jak radzić sobie z zadaniami które przychodzą do nas w ciągu dnia i które nie były przez nas wcześniej zaplanowane?

Wspomniałem wcześniej o tym żeby z góry założyć że 20% swego czasu będziemy potrzebowali na zadania, których wcześniej nie planowaliśmy. Czasami jest tak, że masz swoją listę zadań, ale przychodzi do ciebie współpracownik, przełożony, klient albo jakaś inna osoba i okazuje się że przychodzi z jakimś zadaniem, które odciąga Cię od twoich priorytetów.

Pojawia się jakaś nieprzewidziana wcześniej rzecz do zrobienia i w związku z tym pojawia się pytanie: Jak podejmować decyzje czy daną rzeczą zająć się od razu, czy może zostawić ją na później? Tutaj z pomocą przychodzi David Allen. W swojej książce “Getting Things Done”, która proponuje pewną metodologię zarzązania czasem, Allen pisze o tzw. “zasadzie dwóch minut”. Jeżeli zrobienie danego zadanie ma zająć ci do 2 minut, to zrób to od razu. Jeżeli natomiast zadanie, które wymaga więcej czasu, powyżej dwóch minut to powinieneś sobie to zadanie wpisać na swoją listę rzeczy do zrobienia, czyli zaplanować.

Dlaczego taka zasada? Czasami jest tak, że mamy swoje cele, jakieś kierunki, jakieś plany i przychodzi ktoś z zewnątrz i wywraca do góry nogami nasz plan. Jeżeli nie kontrolujesz tych okoliczności, to one będą kontrolować ciebie i może się okazać, że w taki sposób mnie ci dzień, mija ci tydzień, miesiąc, rok a nawet cała twoja kariera zawodowa! Jeżeli nie będziesz stosował zasady 2 minut, może się okazać, że nie będziesz miał czasu na realizowanie priorytetów. Będziesz działał chaotycznie i nieuporządkowanie. Będziesz jak okręt, który nie ma żagla i który dryfuje bez celu.

Dlatego podsumowując, zasada dwóch minut może być ciekawym rozwiązaniem dla ciebie. To ciekawa propozycja. Możesz ją też zmodyfikować. Być może dla ciebie będzie to zasada “trzech minut” albo “1 minuty”, a może “5 minut”. To twoja decyzja. Tak czy inaczej, zachęcam cię, abyś testował i wdrożył tę zasadę do swojego systemu zarządzania czasem.”

Film jest fragmentem Szybkiego Kursu Zarządzania Czasem. Cały kurs dostępny jest tutaj.

Zapisz się do mojego newslettera, aby pobrać darmowe workbooki oraz wartościową inspirację biznesową! https://tinyurl.com/y6vvf7a3

Bądźmy w kontakcie! Zapraszam na moje profile społecznościowe:
https://www.facebook.com/NikodemZegzda/
https://www.instagram.com/nikodemzegzda
https://www.linkedin.com/in/nikodemzegzda



0 Komentarzy

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Translate »