Ponad 80% sprzedawców twierdzi, że szkolenia pomagają im w osiąganiu lepszych wyników w pracy. W odpowiedziach na pytanie „Co sprawia Ci największe trudności w rozmowie z klientem?” pojawiają się następujące kwestie:
– Negatywne nastawienie klientów.
– Obiekcje klienta i jego wątpliwości dotyczące oferty.
– Zamknięcie rozmowy konkretnymi ustaleniami i finalizacja transakcji.
– Przedstawienie oferty z wykorzystaniem języka korzyści.
– Rozmowa o realnych potrzebach klienta.
Z kolei handlowcy potrzebują przede wszystkim:
– Skutecznie umawiać się na spotkania, szczególnie z klientami, którzy „nie mają czasu”.
– Szybko budować porozumienie i wzbudzać zaufanie.
– Prezentować „Zwycięską Propozycję Wartości”.
– Składać klientowi „propozycję nie do odrzucenia” poprzez prezentację rozwiązania jego problemów.
– Sprawnie rozwiewać obiekcje (odpowiadać na zastrzeżenia).
– Umiejętnie finalizować transakcje (by nie tracić czasu na kolejne wizyty).
– Dokonywać ponownej sprzedaży (u tego samego klienta) i zdobywać polecenia.
– Mieć odpowiednie nastawienie, aby działać z pozytywną energią, ochotą i entuzjazmem!
Dzięki rozwojowi umiejętności handlowych sprzedawcy i przedsiębiorcy konstruują lepsze pytania, lepiej radzą sobie z obiekcjami oraz skuteczniej zamykają, czyli finalizują sprzedaż.
Podczas szkolenia przekażemy wiedzę oraz narzędzia do praktycznego zastosowania w codziennej pracy. Poprzez ćwiczenia praktyczne wspólnie rozwiniemy umiejętności z kluczowych obszarów kompetencji skutecznej i długoterminowej sprzedaży, w oparciu o: psychologię osiągnięć, wywieranie wpływu, skuteczną perswazję i pracę z celami.
Jakie korzyści uzyska uczestnik szkolenia?
- Siedem taktyk sukcesu sprzedaży: Będzie wiedział, jakie są kluczowe taktyki.
- Radzenie sobie z porażką: Dowie się, jak mądrze przemieniać każdą trudną sytuację (np. odrzucenie klienta) w nowe możliwości.
- Rola inteligencji emocjonalnej: Dowie się, jak wykorzystać inteligencję emocjonalną w sprzedaży.
- Budowanie pewności siebie: Wzmocni oraz pozna sposoby budowania większej pewności siebie.
Umiejętności, które będziemy rozwijać podczas szkolenia „Zwycięska Sprzedaż”:
– Umiejętność rozpoznawania potrzeb i prowadzenia dialogu z klientem.
– Przeprowadzanie analizy i dopasowania produktu do potrzeb klienta.
– Wykorzystanie taktyk wymaganych do osiągnięcia celów na poszczególnych etapach procesu sprzedaży.
– Pokonywanie obiekcji klienta z zastosowaniem języka korzyści.
– Budowanie dobrych relacji biznesowych.
Wykształcenie pożądanych postaw:
– Zbudowanie bądź utrwalenie postawy otwartości na klienta i jego potrzeby.
– Otwartość i chęć do stosowania efektywnych wzorców sprzedaży oraz budowania trwałych relacji z klientami.
– Osobista odpowiedzialność i zaangażowanie za własne wyniki sprzedaży oraz budowanie relacji z klientem.
– Wiara we własne możliwości.
– Chęć dalszego rozwoju w zakresie doskonalenia umiejętności sprzedażowych.
Metody pracy, które zastosujemy podczas szkolenia:
Zajęcia prowadzone są metodą warsztatową, opartą na aktywizacji uczestników szkolenia poprzez:
– Pracę w zespołach.
– Ćwiczenia praktyczne.
– Dyskusje na forum grupy.
– Testy/ankiety.
– Wykłady (z prezentacją multimedialną i flipchartem).
Czas trwania szkolenia:
1-2 dni szkoleniowe. Czas trwania dostosowywany jest do celów, specyfiki oraz potrzeb grupy.
Grupa docelowa:
Sprzedawcy, handlowcy, doradcy, przedsiębiorcy oraz inne osoby obsługujące i pozyskujące klientów.
Wymagane doświadczenie i kompetencje uczestników:
Żadna wiedza ani umiejętności związane z obsługą klienta nie są wymagane. Wcześniejsze doświadczenie może być dodatkowym atutem.
Serdecznie zapraszamy!