Regulamin serwisu Lideruj
Administratorem serwisu Lideruj, dostępnego pod adresem https://www.lideruj.pl jest Zegzda Sp. z o.o., ul. Zielona 27, 33-300 Nowy Sącz, NIP: 734-354-85-57
Za pośrednictwem serwisu, administrator prowadzi sprzedaż usług i produktów fizycznych, treści cyfrowych oraz świadczy usługi drogą elektroniczną.
Kontakt z administratorem możliwy jest pod adresem e-mail kontakt@lideruj.pl oraz pod numerem telefonu 577 570 020.
§ 1
Definicje
Na potrzeby niniejszego regulaminu przyjmuje się następujące znaczenie poniższych pojęć:
- Administrator – Zegzda Sp. z o.o., ul. Zielona 27, 33-300 Nowy Sącz, NIP: 734-354-85-57
- Konsument – osoba fizyczna dokonująca z Administratorem czynności prawnej niezwiązanej bezpośrednio z jej działalnością gospodarczą lub zawodową; Konsument jest zawsze Użytkownikiem, ale nie każdy Użytkownik jest Konsumentem,
- PayPal – serwis płatności internetowych obsługiwany przez PayPal (Europe) S.à r.l. et Cie, S.C.A. (R.C.S. Luxembourg B 118 349),
- Regulamin – niniejszy regulamin dostępny pod adresem https://www.lideruj.pl/regulamin
- Serwis – serwis internetowy Lideruj dostępny pod adresem https://www.lideruj.pl,
- Użytkownik – osoba fizyczna, osoba prawna lub ułomna osoba prawna korzystająca z Serwisu.
§ 2
Postanowienia wstępne
- Za pośrednictwem serwisu, Administrator prowadzi sprzedaż usług i produktów fizycznych, treści cyfrowych oraz świadczy usługi drogą elektroniczną.
- Regulamin określa zasady korzystania z Serwisu oraz prawa i obowiązki Użytkownika i Administratora związane z korzystaniem przez Użytkownika z Serwisu, a w szczególności:
- rodzaje i zakres usług świadczonych drogą elektroniczną,
- warunki świadczenia usług drogą elektroniczną,
- warunki zawierania i rozwiązywania umów za pośrednictwem Serwisu,
- tryb postępowania reklamacyjnego.
- Do korzystania z Serwisu nie jest konieczne spełnienie szczególnych warunków technicznych przez komputer lub inne urządzenie, przy pomocy którego Użytkownik zamierza korzystać z Serwisu. Wystarczające są:
- dostęp do Internetu,
- standardowy system operacyjny,
- standardowa przeglądarka internetowa,
- aktywny adres e-mail – do założenia Konta w Serwisie i dokonywania zakupów w Serwisie.
- Użytkownik może przeglądać zawartość Serwisu anonimowo, tj. bez konieczności podawania jakichkolwiek danych osobowych. Natomiast zapis na newsletter oraz dokonywanie zakupów za pośrednictwem Serwisu wymaga podania określonych danych osobowych.
- Zakazane jest podczas korzystania z Serwisu dostarczanie przez Użytkownika treści o charakterze bezprawnym, w szczególności poprzez przesyłanie takich treści w ramach formularzy dostępnych w Serwisie.
§ 3
Funkcje Serwisu
- Administrator zapewnia Użytkownikowi możliwość korzystania z następujących funkcji Serwisu:
- przeglądanie zawartości Serwisu,
- założenie konta w Serwisie,
- zawieranie umów sprzedaży produktów widocznych w Serwisie,
- zawieranie umów o dostarczenie treści cyfrowych widocznych w Serwisie,
- zawieranie umów o świadczenie usług opisanych w Serwisie,
- zapis na newsletter.
- Korzystanie ze wszystkich funkcji Serwisu jest nieodpłatne. Odpłatne są natomiast umowy sprzedaży, o dostarczenie treści cyfrowych oraz o świadczenie usług zawierane za pośrednictwem Serwisu.
§ 4
Zawartość Serwisu
- Zawartość Serwisu tworzą materiały tekstowe, zdjęciowe, graficzne i audiowizualne.
- Administrator poucza niniejszym Użytkownika, że zawartość Serwisu objęta jest ochroną prawa autorskiego, a dalsze rozpowszechnianie przez Użytkownika treści dostępnych w Serwisie bez uprzedniej zgody podmiotów uprawnionych może pociągać za sobą odpowiedzialność cywilną lub karną.
§ 5
Konto w Serwisie
- Użytkownik może założyć konto w Serwisie, wypełniając formularz rejestracyjny dostępny pod adresem https://www.lideruj.pl/moje-konto/, a następnie przesyłając ten formularz z wykorzystaniem automatycznego mechanizmu Serwisu, klikając w przycisk „Zarejestruj się”.
- Po skutecznym przesłaniu formularza rejestracyjnego, Użytkownikowi zostanie wyświetlony komunikat o pomyślnym założeniu konta.
- Użytkownik loguje się do konta z wykorzystaniem adresu e-mail oraz hasła podanych w formularzu rejestracyjnym. Użytkownik może zmienić hasło w każdej chwili, po zalogowaniu się do konta.
- Konto służy Użytkownikowi do dokonywania zakupów w Serwisie, tj. do zawierania za pośrednictwem Serwisu umów sprzedaży, umów o dostarczenie treści cyfrowych oraz umów o świadczenie usług.
- Z poziomu konta Użytkownik może:
- dodawać swoje dane ułatwiające dokonywanie zakupów w Serwisie,
- przeglądać historię swoich zakupów w Serwisie,
- edytować swoje dane dodane wcześniej w koncie.
- Użytkownik może w każdej chwili usunąć swoje konto w Serwisie, kontaktując się z Administratorem.
§ 6
Zawieranie umów
- W Serwisie uwidocznione są informacje o produktach, treściach cyfrowych oraz usługach świadczonych przez Administratora.
- Za pośrednictwem Serwisu, Użytkownik może zawrzeć z Administratorem umowę sprzedaży produktów, umowę o dostarczenie treści cyfrowych lub umowę o świadczenie usług opisanych w Serwisie.
- W celu zawarcia umowy, Użytkownik musi złożyć zamówienie, podejmując następujące kroki:
- dodać interesujący do produkt, treść cyfrową lub usługę do koszyka, klikając w przycisk „Dodaj do koszyka”,
- przejść do widoku koszyka,
- wybrać sposób dostawy zamawianych produktów – tylko, jeżeli zamówienie obejmuje produkt fizyczny; koszty wysyłki prezentowane są Użytkownikowi na etapie składania zamówienia; ponadto, koszty wysyłki opisane zostały w ramach dedykowanej podstrony w Serwisie,
- kliknąć w przycisk „Przejdź do kasy”,
- wypełnić formularz zamówienia, podając wymagane dane i składając odpowiednie oświadczenia,
- wybrać sposób płatności – tylko, jeżeli Użytkownik nie wybrał uprzednio dostawy w modelu płatności za pobraniem:
- tradycyjny przelew bankowy,
- płatność za pośrednictwem serwisu PayPal,
- płatność za pośrednictwem serwisu Przelewy24.pl.
- kliknąć w przycisk „Kupuję i płacę”.
- Jeżeli Użytkownik wybrał płatność tradycyjnym przelewem bankowym albo dostawę w modelu płatności za pobraniem, po kliknięciu w przycisk „Składam zamówienie z obowiązkiem zapłaty” zostanie mu wyświetlona strona z potwierdzeniem zamówienia oraz instrukcją dokonania płatności. Z tą chwilą umowę sprzedaży, umowę o dostarczenie treści cyfrowych lub umowę o świadczenie usług uważa się za zawartą między Użytkownikiem a Administratorem.
- Jeżeli Użytkownik wybrał płatność za pośrednictwem serwisu PayPal, po kliknięciu w przycisk „Składam zamówienie z obowiązkiem zapłaty” zostanie przekierowany na stronę serwisu PayPal celem dokonania płatności. Po skutecznym dokonaniu płatności, Użytkownik zostanie przekierowany zwrotnie do Serwisu i zostanie mu wyświetlona strona z potwierdzeniem zamówienia. Z tą chwilą umowę sprzedaży, umowę o dostarczenie treści cyfrowych lub umowę o świadczenie usług uważa się za zawartą między Użytkownikiem a Administratorem.
- Rodzaj zawieranej w wyniku złożenia zamówienia umowy zależy od przedmiotu zamówienia. Jeżeli przedmiotem zamówienia jest produkt fizyczny, dochodzi do zawarcia umowy sprzedaży. Jeżeli przedmiotem zamówienia jest treść cyfrowa, dochodzi do zawarcia umowy o dostarczenie treści cyfrowych. Jeżeli przedmiotem zamówienia jest usługa, dochodzi do zawarcia umowy o świadczenie usługi.
- Na adres e-mail podany w formularzu zamówienia Użytkownik otrzyma potwierdzenie zawarcia umowy na odległość.
§ 7
Wykonanie umów
- Wykonanie umowy sprzedaży przez Administratora polega na:
- dostarczeniu Użytkownikowi produktów fizycznych będących przedmiotem umowy na podany w formularzu zamówienia adres – w przypadku wyboru sposobu dostawy innego niż odbiór osobisty,
- na wydaniu produktów w siedzibie Administratora – w przypadku wyboru sposobu dostawy w postaci odbioru osobistego.
- Dostarczenie produktów następuje w sposób wybrany przez Użytkownika w trakcie składania zamówienia. Koszt dostawy ponosi Użytkownik, a koszt ten doliczany jest do wartości zamówienia w trakcie jego składania. Dostarczenie produktów powinno nastąpić w ciągu 7 dni roboczych od zawarcia umowy. Jeżeli Użytkownik wybrał sposób dostawy w postaci odbioru osobistego, w tym samym czasie Administrator powiadomi Użytkownika o możliwości odbioru osobistego produktów.
- Wykonanie umowy o dostarczenie treści cyfrowych polega na udostępnieniu tych treści Użytkownikowi w modelu dostępu on-line. W zależności od rodzaju treści cyfrowych, Użytkownik będzie mógł pobrać treść na dysk lub do pamięci swojego urządzenia albo będzie mógł korzystać z treści wyłącznie on-line. Szczegóły dotyczące udostępniania treści cyfrowych Użytkownikowi wskazane są każdorazowo w opisie danych treści cyfrowych w Serwisie. Do korzystania z treści cyfrowych może być konieczne spełnienie szczególnych warunków technicznych przez komputer lub inne urządzenie Użytkownika – ewentualne informacje w tym zakresie znajdują się zawsze w opisie danej treści cyfrowej w Serwisie.
- Wykonanie umowy o świadczenie usług następuje w sposób wskazany w opisie każdej usługi uwidocznionej w Serwisie.
- Jeżeli przedmiotem umowy o świadczenie usług jest udział Użytkownika w szkoleniu stacjonarnym organizowanym przez Administratora, Użytkownik może zrezygnować z udziału w szkoleniu nie później niż 7 dni przed datą szkolenia. W takiej sytuacji, Użytkownik otrzyma zwrot płatności za szkolenie pomniejszone o koszt zakupu przez Administratora licencji niezbędnej do przeprowadzenia przez Administratora szkolenia. Szczegóły w tym zakresie znajdują się w opisie szkolenia uwidocznionego w Serwisie.
§ 8
Odstąpienie od umowy Konsumenta
- Konsument, który zawarł z Administratorem umowę na odległość może odstąpić od tej umowy w terminie 14 dni bez podania jakiejkolwiek przyczyny.
- Termin do odstąpienia od umowy wygasa po upływie 14 dni od:
- dla umowy, w wykonaniu której Administrator wydaje rzecz, będąc zobowiązany do przeniesienia jej własności – od objęcia rzeczy w posiadanie przez Konsumenta lub wskazaną przez niego osobę trzecią inną niż przewoźnik, a w przypadku umowy, która:
- obejmuje wiele rzeczy, które są dostarczane osobno, partiami lub w częściach – od objęcia w posiadanie ostatniej rzeczy, partii lub części,
- polega na regularnym dostarczaniu rzeczy przez czas oznaczony – od objęcia w posiadanie pierwszej z rzeczy;
- dla pozostałych umów – od dnia zawarcia umowy.
- dla umowy, w wykonaniu której Administrator wydaje rzecz, będąc zobowiązany do przeniesienia jej własności – od objęcia rzeczy w posiadanie przez Konsumenta lub wskazaną przez niego osobę trzecią inną niż przewoźnik, a w przypadku umowy, która:
- Prawo odstąpienia od umowy zawartej na odległość nie przysługuje Konsumentowi w odniesieniu do umów:
- o świadczenie usług, jeżeli Administrator wykonał w pełni usługę za wyraźną zgodą Konsumenta, który został poinformowany przez rozpoczęciem świadczenia, że po spełnieniu świadczenia przez Administratora utraci prawo odstąpienia od umowy,
- w której przedmiotem świadczenia są nagrania dźwiękowe lub wizualne albo programy komputerowe dostarczane w zapieczętowanym opakowaniu, jeżeli opakowanie zostało otwarte po dostarczeniu,
- o świadczenie usług związanych z wydarzeniami rozrywkowymi, sportowymi lub kulturalnymi, jeżeli w umowie oznaczono dzień lub okres świadczenia usługi,
- o dostarczanie treści cyfrowych, które nie są zapisane na nośniku materialnym, jeżeli spełnienie świadczenia rozpoczęło się za wyraźną zgodą Konsumenta przed upływem terminu do odstąpienia od umowy i po poinformowaniu go przez Administratora o utracie prawa odstąpienia od umowy.
- Aby odstąpić od umowy, Konsument musi poinformować Administratora o swojej decyzji o odstąpieniu od umowy w drodze jednoznacznego oświadczenia – na przykład pismo wysłane pocztą, faksem lub pocztą elektroniczną.
- Konsument może skorzystać z wzoru formularza odstąpienia od umowy jednak nie jest to obowiązkowe.
- Aby zachować termin do odstąpienia od umowy, wystarczy, aby Konsument wysłał informację dotyczącą wykonania przysługującego Konsumentowi prawa odstąpienia od umowy przed upływem terminu do odstąpienia od umowy.
- Konsument ma obowiązek zwrócić produkt Administratorowi lub przekazać go osobie upoważnionej przez Administratora do odbioru niezwłocznie, jednak nie później niż 14 dni od dnia, w którym odstąpił od umowy, chyba że Administrator zaproponował, że sam odbierze rzecz. Do zachowania terminu wystarczy odesłanie produktu przed jego upływem.
- Konsument ponosi bezpośrednie koszty zwrotu rzeczy.
- W przypadku odstąpienia od umowy, Administrator zwraca Konsumentowi wszystkie otrzymane od Konsumenta płatności, w tym najtańszy dostępny w Serwisie koszt dostarczenia produktów (jeśli koszt pokrył Konsument) niezwłocznie, a w każdym przypadku nie później niż 14 dni od dnia, w którym Administrator został poinformowany o wykonaniu prawa odstąpienia od umowy. Zwrot płatności zostanie dokonany przy użyciu takich samych sposobów płatności, jakie zostały przez Konsumenta użyte w pierwotnej transakcji, chyba że Konsument wyraźnie zgodził się na inne rozwiązanie. W każdym przypadku Konsument nie poniesie żadnych opłat w związku z formą zwrotu płatności.
- Jeżeli Administrator nie zaproponował, że sam odbierze rzecz od Konsumenta, może wstrzymać się ze zwrotem płatności otrzymanych od Konsumenta do chwili otrzymania rzeczy z powrotem lub dostarczenia przez Konsumenta dowodu jej odesłania, w zależności od tego, które zdarzenie nastąpi wcześniej.
- Konsument ponosi odpowiedzialność za zmniejszenie wartości produktu będące wynikiem korzystania z produktu w sposób wykraczający poza konieczny do stwierdzenia charakteru, cech i funkcjonowania produktu.
§ 9
Odpowiedzialność za wady
- Administrator ma obowiązek dostarczyć Użytkownikowi produkt wolny od wad.
- Administrator jest odpowiedzialny względem Użytkownika, jeżeli sprzedany produkt ma wadę fizyczną lub prawną (rękojmia za wady).
- Jeżeli sprzedany produkt ma wadę, Użytkownik może:
- żądać wymiany produktu na wolny od wad,
- żądać usunięcia wady,
- złożyć oświadczenie o obniżeniu ceny,
- złożyć oświadczenie o odstąpieniu od umowy.
- Jeżeli Użytkownik stwierdzi wadę produktu, powinien poinformować o tym Administratora, określając jednocześnie swoje roszczenie związane ze stwierdzoną wadą lub składając oświadczenie stosownej treści.
- Użytkownik może skorzystać z formularza reklamacyjnego, jednak nie jest to obowiązkowe.
- Użytkownik, który wykonuje uprawniania z tytułu rękojmi, może na koszt Administratora dostarczyć wadliwy produkt na adres Sprzedawcy.
- Administrator ustosunkuje się do składanej przez Użytkownika reklamacji w ciągu 14 dni od dnia doręczenia mu reklamacji.
- Szczegóły dotyczące rękojmi Administratora za wady regulują przepisy Kodeksu cywilnego (art. 556 – 576).
§ 10
Newsletter
- Za pośrednictwem Serwisu Użytkownik może zapisać się na newsletter Serwisu (Biuletyn Lidera).
- Zapis na newsletter wymaga wypełnienia i przesłania formularza widocznego w Serwisie. Konieczne jest podanie imienia oraz adresu e-mail.
- Po przesłaniu formularza, Użytkownik musi jeszcze kliknąć w link potwierdzający wolę zapisu na newsletter wysłany mu na podany w formularzu adres e-mail.
- Począwszy od potwierdzenia woli zapisu na newsletter, Użytkownik będzie otrzymywał wiadomości e-mail z nowościami związanymi z Serwisem.
- Użytkownik w każdej chwili może zrezygnować z otrzymywania newslettera, klikając w stosowny przycisk widoczny w każdej wiadomości przesyłanej w ramach newslettera lub kontaktując się z Administratorem.
§ 11
Reklamacje
- Użytkownik może składać reklamacje w związku z korzystaniem z Serwisu.
- Reklamacja powinna zawierać:
- oznaczenie Użytkownika,
- przedmiot reklamacji,
- okoliczności uzasadniające reklamację,
- żądanie Użytkownika w związku z reklamacją.
- Reklamacje można składać w postaci wiadomości e-mail na adres poczty elektronicznej Administratora, tj. kontakt@lideruj.pl
- Administrator rozpatrzy reklamację w terminie 14 dni od doręczenia mu jej. O swojej decyzji zapadłej w wyniku rozpatrzenia reklamacji powiadomi Użytkownika w ten sam sposób, w jaki wysłana została mu reklamacja.
§ 12
Pozasądowe sposoby rozpatrywania reklamacji i dochodzenia roszczeń
- Administrator wyraża zgodę na poddanie ewentualnych sporów wynikłych w związku z korzystaniem z Serwisu na drodze postępowania mediacyjnego. Szczegóły zostaną określone przez strony konfliktu.
- Konsument ma możliwość skorzystania z pozasądowych sposobów rozpatrywania reklamacji i dochodzenia roszczeń. Między innymi, Konsument ma możliwość:
- zwrócenia się do stałego polubownego sądu konsumenckiego z wnioskiem o rozstrzygnięcie sporu wynikłego z zawartej umowy,
- zwrócenia się do wojewódzkiego inspektora Inspekcji Handlowej z wnioskiem o wszczęcie postępowania mediacyjnego w sprawie polubownego zakończenia sporu między Użytkownikiem a Administratorem,
- skorzystania z pomocy powiatowego (miejskiego) rzecznika praw konsumenta lub organizacji społecznej, do której statutowych zadań należy ochrona konsumentów.
- Bardziej szczegółowych informacji na temat pozasądowych sposobów rozpatrywania reklamacji i dochodzenia roszczeń, Konsument może szukać na stronie internetowej http://www.uokik.gov.pl.
- Konsument może również skorzystać z platformy ODR, która dostępna jest pod adresem http://ec.europa.eu/consumers/odr. Platforma służy rozstrzyganiu sporów pomiędzy konsumentami i przedsiębiorcami dążącymi do pozasądowego rozstrzygnięcia sporu dotyczącego zobowiązań umownych wynikających z internetowej umowy sprzedaży lub umowy o świadczenie usług.
§ 13
Dane osobowe i pliki cookies
Sposób postępowania z danymi osobowymi oraz plikami cookies został opisany w polityce prywatności dostępnej pod adresem https://lideruj.pl/ochrona-danych-osobowych/
§ 14
Pozostałe postanowienia
- Regulamin wchodzi w życie z chwilą jego opublikowania w Serwisie.
- Administrator zastrzega sobie prawo do dokonywania zmian w Regulaminie. W odniesieniu do umów zawartych za pośrednictwem Serwisu, zastosowanie znajduje zawsze Regulamin obowiązujący w chwili zawarcia umowy. O każdej zmianie Regulaminu Użytkownik, który posiada konto w Serwisie zostanie poinformowany w postaci wiadomości e-mail.