Część handlowców i firm z którymi współpracuję nie chce sprzedawać więcej. I nie ma w tym nic złego. Te firmy mają sprzedaż na takim poziomie, że problemem często jest nadążenie z produkcją, montażem czy dostawami. Wyzwaniem w takich firmach z reguły nie jest sprzedawać więcej, ale sprzedawać „za więcej”.
Bardzo często konkurencja pomiędzy firmami sprowadza się do konkurencji na poziomie ceny. Bardzo często właściciele i handlowcy żyją w przekonaniu, że to cena jest najważniejszym czynnikiem wpływającym na poziom sprzedaży.
Cena jest jednym z elementów marketingowym, ale jej rola bywa przeceniana. Wyniki badań jednoznacznie wskazuję, że ludzie podejmują decyzje zakupowe emocjonalnie i dopiero później (często już po zakupie) szukają racjonalnych argumentów uzasadniających danych wybór.
Tym co decyduje o podjęciu decyzji zakupowej są doznania emocjonalne klientach. To doświadczenie zakupowe budowane jest na każdym etapie marketingu i sprzedaży.
Ponieważ ludzie kupują oczami, bardzo ważne jest abyś zadbał o wizualną otoczkę swojego produktu, usługi oraz biznesu. Zauważ, że znane marki zazwyczaj nie mają problemu ze sprzedażą a ludzie gotowi są ustawiać się w kolejkach, aby kupować ich produkty czu usługi. Dobre marki nie muszą z nikim ścigać się na ceny, ponieważ wygrywają innymi walorami.
Oczywiście wszystko ma znaczenie i nie ma elementów neutralnych w biznesie, a na temat budowania marki powstały już tony książek i gigabajty wpisów w Internecie. Nie o tym jest ten wpis.
Jest jednak coś, co możesz zrobić, aby zbudować pozytywne doświadczenie zakupowe klienta. Musisz zadbać o tak zwane „momenty prawdy”, czyli punkty styku klienta z Twoim biznesem. Twoja strona internetowa, kontakt z doradcą twój punkt obsługi Twój ubiór i wszystko inne mają znaczenie.
Na podstawie momentów prawdy Klient buduje podświadome i świadome wyobrażenie na temat Twojego produktu czy usługi i pozycjonuje w swoim umyśle i sercu jako produkt pożądany (bo proces zakupowy wprowadził go w dobry nastrój) albo mało atrakcyjny.
I tutaj jest pole rozwoju dla Twojego biznesu i sprzedaży. Zamiast konkurować tylko ceną opłaca się zadbać o dobrą markę poprzez m.in. zbudowanie pozytywnego doświadczenia zakupowego klienta.
PS. Jak sprzedawać „za więcej” dowiesz się z mojego kursu online „Zwycięska Sprzedaż. Sprawdź jego aktualną cenę i opinie klientów TUTAJ.
Zapisz sie do Biuletynu Lidera, aby otrzymać darmowe materiały, w tym m.in. poradnik „Zwycięskie Zamykanie Sprzedaży”. Formularz do zapisuju poniżej.
0 Comments